niedziela, 23 lutego 2014

TONIK MELISA


Witajcie w ten niedzielny wieczór ;) Jak Wam minął ten tydzień? Dla mnie był bardzo intensywny, pełen stresów, pracy, nauki i miłych odwiedzin ;) Otrzymałam kilka obiecujących maili, moja kosmetyczka powiększyła się też o kilka nowości. W końcu mam chwilkę by sporządzić dla Was notkę o moim ostatnim najlepszym zakupie. Firma Uroda była mi do tej pory zupełnie nieznana, tzn. wiedziałam, że jest, ale nigdy specjalnie nie interesowały mnie ich kosmetyki. Na szczęście ostatni wypad do HEBE zmienił moje nastawienie do tej marki. Ciekawi mojej opinii o toniku bezalkoholowym melisa? To zapraszam do lektury ;)




Będąc w HEBE szukałam toniku, pianki do mycia twarzy i ewentualnie czegoś co mnie zachwyci, znacie ten problem gdy macie nadmiar gotówki ;) Jestem wtedy głodna nowości kosmetycznych. Stałam przed półką z pielęgnacją twarzy i dumałam nad tym czego nie chce, właśnie tak, czego nie chcę. Nie chciałam znów toniku, który zostawi mi tłustą warstewkę, będzie na dłuższą metę  wysuszał lub po prostu nie zrobi nic. Stałam więc patrząc i nie widząc nic dla siebie, aż nie zauważyłam Melisy. Pierwsze wrażenie było dobre, cena nie wysoka więc szybko zbadałam skład a tu szok, nie jest źle. Takim sposobem zabrałam tonik dla cery delikatnej, wrażliwej i normalnej ze sobą do domu. Rozglądałam się czy nie ma innych wersji, ale nie znalazłam ich na półkach ani później w internecie. Nie przejmuję się tym, mam cerę mieszaną i tonik dla wrażliwców nie powinien sprawić mi problemów. 



Opakowanie:

Prosta plastikowa buteleczka o pojemności 200 ml. Przyjemny biało-zielony design przyciągnął mój wzrok. Odmykane wieczko nie sprawia problemów a w środku otworek na płyn jest idealny by tonik precyzyjnie nalać na wacik a nie wylać pół butelki. 

Cena: 
7,59zł za 200 ml.

Opis producenta:

Wyciąg z melisy regeneruje, łagodzi, uspokaja i odświeża. Przynosi ulgę zmęczonej skórze. Wyciąg z zielonej herbaty spowalnia efekt starzenia się skóry, pobudza jej mikrokrążenie, uelastycznia. Chroni przed wolnymi rodnikami. Prowitamina B5 działa leczniczo i łagodząco na podrażnioną skórę, wygładza i poprawia jej koloryt. Alantoina łagodzi, nawilża, wygładza i zmiękcza skórę.




Zapach i konsystencja:

Tonik jak to tonik, ma postać wody, w tym przypadku zabarwioną na lekko zielony odcień, co ciekawe, nie ma tego koloru na waciku...ale ładnie się prezentuje w butelce. 
Pachnie bardzo przyjemnie, ma lekki kwiatowy zapach. Nie drażni i nie jest zbyt ziołowy, więc ciągle na plus.

Skład:

Nie jest w 100% naturalny, jednak moja skóra reaguje na niego bardzo dobrze, nie mam żadnych podrażnień, wręcz uważam, że rzadziej się pojawiają. 

Aqua - woda
Sorbitol - sorbitol w naturalny sposób osłania skórę, przenikając do przestrzeni międzykomórkowych, gdzie wiąże ilość wody niezbędną do zachowania prawidłowego nawilżenia skóry. Skutecznie nawilża przesuszoną skórę ze skłonnościami do pierzchnięcia, wygładza, poprawia elastyczność, reguluje procesy prawidłowej odnowy naskórka, penetruje do głębszych partii warstwy rogowej naskórka 
Camellia Sinesis Leaf Extract - wyciąg z liści zielonej herbaty, tonizuje, łagodzi i działa przeciwutleniająco. Spowalnia efekt starzenia się skóry, pobudza mikrokrążenie, ujędrnia i chroni przed wolnymi rodnikami.
Melisa Officinalis Leaf Extract -  wyciąg z liści melisy, regeneruje, łagodzi i odświeża. Przynosi ukojenie i ulgę zmęczonej skórze, dodatkowo chroni ją przed wolnymi rodnikami i promieniami UV.
Panthenol -  pantenol, nawilża, działa przeciwzapalnie i regenrująco, wygładza i poprawia koloryt skóry.
Allantoin - alantoina, regeneruje uszkodzony naskórek, łagodzi, nawilża, wygładza i zmiękcza skórę.
Trideceth-9 - emlgator, substancja myjąca, usuwa zanieczyszczenia z powierzchni skóry.
PEG-5 Ethylhexanoate - emulgator
PEG-40 Hydrogenated Castor Oil -  emulgator, substancja odtłuszczająca powierzchnię skóry.
Perfume - Hydroxycitronellal, Hydroxyisohexyl 3- Cyclohexene , Carboxaldehyde, Butylphenyl 
Methylpropional – lilial, Linallol, Citronellol, Hexyl Cinnamal, Limonene
Barwnik - CI 19140, CI 42090
Butylene Glicol - Hydrofilowa substancja, odpowiedzialna za prawidłowe nawilżenie skóry i włosów, 
dzięki czemu kondycjonuje, czyli zmiękcza i wygładza, skórę i włosy.
Benzophenone-1 – filtr promieniowania UV
Konserwanty - Disodium EDTA, DMDM Hydantoin, Iodopropynyl Butylcarbamate





Działanie:

Toniki z założenia mają dla mnie tylko jedną funkcję, przywrócić skórze odpowiednie pH po każdym kontakcie z wodą. Nie znoszę uczucia ściągniętej i napiętej buzi. Fajnie gdy zostawia miłe odświeżenie ale ciężko mi uwierzyć w toniki które porządnie nawilżają. Wolę zostawić to kremom ;) 
Tonik Melisa jak na razie sprawdza się świetnie, idealnie łagodzi i uspokaja moją skórę. Nie wyobrażam sobie nie nałożyć krem na dzień lub na noc, jednak czasem zdarza mi się zająć czymś innym na chwilę. Bez tego toniku już po dwóch minutach moja ściągnięta skóra wołałaby o krem, teraz mi to nie grozi. Mogę spokojnie dopić rano kawę nim tonik się wchłonie i dopiero zacząć nawilżanie. Nie wiem czy podciągnęłabym ten efekt pod "nawilżające" właściwości kosmetyku, raczej pod jego kojące działanie. Nie zostawia żadnego wyczuwalnego filmu, zaraz po aplikacji skóra jest lekko wilgotna. Ja pozostawiam ją w takim stanie do wyschnięcia, co zajmuje tylko kilka chwil. Dobrze radzi sobie z usuwaniem resztek po demakijażu, dzięki czemu mam pewność, że moja cera jest czysta. Daje przyjemne uczucie odświeżenia i tonizowania, a przecież to w tym typie kosmetyków jest najważniejsze. 
  



Podsumowanie:

Jestem z niego bardzo zadowolona, świetnie się sprawdza, łagodzi podrażnienia, odświeża, zostawia miłą w dotyku i ukojoną skórę. Na dodatek kosztuje niewiele i jest bardzo wydajny. Dziwię się, że wcześniej na niego nie wpadłam! Z pewnością pojawi się w mojej łazience jeszcze nie raz, bo jak do tej pory nie znalazłam na niego większych minusów. 
Znacie tą firmę i jej produkty? Jak się u Was sprawdziły? Polecacie coś z ich oferty? 

15 komentarzy:

  1. O tym toniku czytałam sporo dobrego! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie mało, tzn.nie rzucała mi się w oczy.

      Usuń
  2. Mam ten tonik i co go użyję mam wysyp niespodzianek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Współczuję ;( Niestety nie ma kosmetyku, który byłby idealny dla każdego.

      Usuń
  3. Jeszcze nie miałam produktów z tej firmy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to też pierwsze spotkanie, na szczęście udane ;) Dlatego chętnie poznam opinię o ich innych kosmetykach ;)

      Usuń
  4. W takiej cenie jestem jak najbardziej na tak ;) Muszę go wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobnie jak Ty jeszcze nic nie próbowałam z firmy Uroda, ale Twoja recenzja kusi do wypróbowania ich produktów:) Muszę zajrzeć do Hebe w takim razie...mój biedny portfel ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. W takim razie się ciesze ;) O wszystkim będziemy informować w komentarzach czy też pojawi się wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie mam, ale zdecydowanie poszukuję takiego produktu! :D tak więc jeszcze jutro odwiedzam Hebe :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Znam ten tonik i bardzo lubię, uważam że to jeden z lepszych toników

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam jeszcze nic tej firmy, ale widziałam już kilka pozytywnych recenzji

    OdpowiedzUsuń
  10. Melisa uspokaja - tonik idealny dla mnie ;D

    OdpowiedzUsuń